Opdracht 1.1 "Het allereerste begin"

Vind hier de opdrachten
Plaats reactie
MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Opdracht 1.1 "Het allereerste begin"

Bericht door MijdrechtseMol » 02-04-2013 20:33

Schiphol
3 april. Een doodnormale dag, zou je zeggen. Maar voor 10 mensen is het een bijzondere dag. Ze zullen zich vandaag in het avontuur van hun leven storten…

Tussen de mensenmeute valt niemand echt op, behalve Zwanee. Ze schiet volledig in de stress; haar krultang zit niet in de tas, ze weet niet waar ze heen moet, en mist haar man nu al. Al lopend zoekt ze in haar handtas naar haar telefoon. Ze let niet op de mensen om haar heen.

BOEM! Zwanee botst tegen een vrouw op. Beiden vallen op de grond. Zwanees spullen rollen over de vloer en de vrouw wrijft over haar hoofd. “Oh nee, mijn fototoestel!” roept ze opeens. Het fototoestel, dat om de nek van de vrouw hing, ligt nu op de grond. “Oh, eh sorry mevrouw.” biedt Zwanee hakkelend haar excuus aan. “Geen punt” antwoordt de vrouw. “Hij doet het nog. Ik heet trouwens Miek”. “Ik ben Zwanee” stelt Zwanee zich voor. “Ik trakteer je wel op een koffie Miek, als excuus.”

BIEP! BIEP! BIEP! Starlight zucht. Waarom komt ze nou nooit eens door de bodyscan zonder dat er metaal gedetecteerd wordt? Na een controle mag ze gaan. Ze gaat aan een tafeltje zitten en leest haar profiel nog eens door.

Starlight
19 jaar
Interesses: Nieuw-Zeeland, Realityseries

Waarschijnlijk zou ze de jongste kandidaat in de serie zijn. Ze zucht en denkt bij zichzelf: “Ik ga de mol gewoon vangen….” Dan staat ze op en loopt weg.

Ondertussen klikt het al tussen Miek en Zwanee. “Hmm lekkere cappuccino, bedankt voor de traktatie Zwanee.” Miek neemt nog eens een slok van haar cappuccino. Zwanee: ”En waar ga jij heen, Miek?” “Ehh ik doe mee aan een spelprogramma, wat ook al weer? Oh ja, Wie is de Mol.” Zwanee is verbijsterd. “Maar Miek, daar doe ik ook aan mee!” De dames kunnen er smakelijk om lachen en vertrekken na de koffie naar de gate.

Tsubasa zit maar wat eenzaam op een stoeltje bij de gate. Er is nog niemand. Hij is wat in slaap gedommeld, maar schrikt op als hij hoort “Meneer! Meneer! Bent u hier voor de mol?” Voor hem staat een jonge vrouw. “Aangenaam, ik ben Starlight.” “Tsubasa” begroet hij haar wat kort.

Gearmd komen Miek en Zwanee ook aan bij de gate. Honderduit pratend gaan ze op een stoeltje zitten. “Kijk Zwanee, dit ben ik in Thailand. En hier in Australië.” Starlight begroet ook de 2 dames. Met zijn drieën praten ze wat over de verwachtingen van het spel, terwijl Tsubasa op zijn mobiel nog wat afleveringen van serie 13 van WIDM terugkijkt. Dan weet hij tenminste waar hij op moet letten.

“Hallo, hier zijn we!” 2 jongemannen komen aangerend. De kleinste van de 2 loopt gelijk op de kandidaten af. Starlight: “Hoi! Doe jij ook mee?” De jongen kijkt verontwaardigd. “Nee, ik ben MijdrechtseMol, de presentator van het programma. En dit is Marvin, de co-host.” “Hoi, kandidaten.” mompelt Marvin wat stilletjes.

Superkimmi zit op een terrasje te bellen met haar vriendinnen. “Ohh, wat gaaaaaf he, ik doe mee aan “Wie is de Mol?”! Wie had dat nou óóóóóit gedacht van mij? Oh meid, ik bárst van de zenuwen” Ondertussen neemt ze een slok van haar thee. Ze had geen idee waar ze aan zou beginnen…

Toupeira stapt uit de bus. Met zijn 15 jaar behoort hij tot een van de jongere kandidaten. Hij komt verrassend snel door de paspoortcontrole en check-in. Hij schiet nog even een winkel in voor een sandwich en loopt dan naar de gate.

Superkimmi gaat nog snel even naar het toilet. “Aah, dat lucht op.” zegt ze. Maar dan krijgt ze de deur niet open! “Oh sh*t, ik zit nu al midden in een opdracht.” flitst het door haar heen. Ze zucht…

Pac kan de gate maar niet vinden. Hij is heel Schiphol al vijf keer doorgelopen maar komt maar niet bij de gate. “Meneer, weet u de weg naar gate… euh.. G3?” vraagt hij aan een voorbijganger “Je ne vous comprends pas ! Que dites-vous ?” krijgt hij als antwoord. “Hopelijk heb ik in het spel wat meer geluk…”

Ondertussen heeft Toupeira de gate gevonden. “Hoi! Toupeira hier!” roept hij door de gate. Hij wordt warm verwelkomd door de groep.

“Lieverd, heb je alles?” “Jahaa..” “En pas je wel goed op?” “Natuurlijk mam” antwoordt Googlefreak612 ongeduldig. “Kom op ma, ik ben groot, ik red me wel!” en hij rent de luchthaven binnen. “Maar je bent pas 13!” roept zijn moeder nog. Maar Googlefreak is al binnen…

Ongeduldig staat Googlefreak bij de check-in balie. De man voor hem staat wat te treuzelen en Googlefreak raakt er gefrustreerd van. Voorzichtig dringt hij zich voor de man. “AHUM, jochie, wat denk jij daar te doen?” Googlefreak schikt. “Euh, maar, ikke doe mee aan een spel en ik ben bijna te laat” stamelt hij. Het gezicht van de man klaart op. “Oh, ik ook. Ik ben mollenvanger, aangenaam!”

BlondyElmo stormt Schiphol binnen. “Shit, ik ben te laat!” Hij besluit nog even naar het toilet te gaan. Dan hoort hij gebonk… vanuit de damesWC. Hij trekt een deur open en superkimmi valt naar buiten. “Hey kim, jij ook hier?” “Ja, Blondy, maar we moeten opschieten.”

Ondertussen is iedereen bij de gate aangekomen. Dan loopt Marvin naar voren. “Kandidaten… er is nog geen mol!”
They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Bericht door MijdrechtseMol » 02-04-2013 20:34

De verbazing valt van de gezichten af te lezen. Iedereen is stil. Dan begint opeens MijdrechtseMol te giechelen. Daarna barst hij in lachen uit. Ook Marvin houdt het niet meer en buldert van het lachen. Tussen 2 lachbuien door zegt MM: “En ze trappen er nog in ook!” Dan beginnen ook de kandidaten te lachen.

Na een tijdje is iedereen weer bedaard en ze praten wat. Dan vraagt Pac: “Waar gaan we eigenlijk heen?” MijdrechtseMol maant de groep tot stilte. “Dat is voor jou een vraag, voor mij een weet, Pac. Of eigenlijk, is het voor jullie de eerste opdracht…
They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Bericht door MijdrechtseMol » 02-04-2013 20:35

Kandidaten, we gaan zo op reis. Maar jullie weten nog niet waarnaartoe. Dat moeten jullie uit zien te vinden in deze opdracht. Ik geef jullie 4 tips. Jullie mogen 3 keer een land gokken. Is het in één keer goed, dan verdienen jullie €1500, na 2 keer gokken €1000 en na 3 keer gokken €500. Raden jullie het niet, dan betalen jullie de vlucht uit eigen kas. En dat kost €2000. Veel succes…
They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Bericht door MijdrechtseMol » 02-04-2013 20:36

Tip 1:

Afbeelding
They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Bericht door MijdrechtseMol » 02-04-2013 20:39

Tip 2

Afbeelding
They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Bericht door MijdrechtseMol » 02-04-2013 20:40

Tip 3

Afbeelding
They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Bericht door MijdrechtseMol » 02-04-2013 20:43

They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Bericht door MijdrechtseMol » 02-04-2013 20:48

Succes! Overleg! Post! Antwoorden wil ik graag dikgedrukt
They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

Toupeira
Kandidaat DMO-2
Berichten: 287
Lid geworden op: 25-03-2013 15:53

Bericht door Toupeira » 02-04-2013 20:51

Tijdzones, harten 7, zonnebloem en Taio Cruz/Tylie Minogue - Higher.
Lijkt me dat je ze moet koppelen om een echte aanwijzing te krijgen. Alleen de laatste kan op zichzelf staan.

MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Bericht door MijdrechtseMol » 02-04-2013 20:54

Met die 4 aanwijzingen kun je het land raden!
They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

Plaats reactie