Dagboek Toupeira

Alles wat met le grande finale te maken heeft!
Plaats reactie
Toupeira
Kandidaat DMO-2
Berichten: 287
Lid geworden op: 25-03-2013 15:53

Dagboek Toupeira

Bericht door Toupeira » 18-06-2013 18:43

Zoals beloofd mijn dagboek, in de hoop dat anderen volgen :)

Mijn tactiek: Follow the money en letten op voorkennis. Niet meteen veel verdienen, om zo anderen te observeren.

1.1
Niemand had een idee, ik ook niet. Heb geen seconde aan Dubai gedacht. Zo obvious als Zwanee en Pac zal de mol toch niet doen? Verder was deze opdracht niet erg bruikbaar voor een molspeurder.
1.2
4 was natuurlijk Arabisch, dat zag iedereen. Dus die kan ik met gemak binnenhalen. Verder niets meer aangedragen (al zag ik er meteen 3 :P). Vooral met dank aan MV, die 3 antwoorden en de bonus bedacht, hebben we hier aardig wat binnengesleept.
Maar toen MV met Mohamed kwam, wist ik natuurlijk dat het fout was. Ik ging mee, en Superkimmi ook. Bij woestijnzand gebeurde hetzelfde. Na deze opdracht staat Kimmi dus Hbovenaan mijn lijst.
1.3
Tja, de mol zou natuurlijk graag onderhandelen. Maar ik had geen voorkennis. En 2 jokers zijn mooi meegenomen. Toch leuk dat mijn twee hoofdverdachten van dat moment, Elmo en SK, wel gingen onderhandelen en zo 2000 euro verspeelden.
Test en executie
Jammer dat Miek weg moet, maar ik zit er iig nog in.

2.1
Deze opdracht serieus mijn best gedaan. Maar helaas. Tot Pac met zijn geniale antwoord kwam. Alleen verdacht ik hem toch al niet, dus daar schiet ik niks mee op.
2.2
Jammer als je op school zit en intussen alles geregeld wordt. Hier dus geen kans gehad. :( Hoofdverdachte SK haalt -1000 op!
2.3
MV had de oplossing vrijwel meteen. Weer iemand die ik al niet verdacht.
Test en executie:
Inactieve Google valt af, niet heel verrassend.

3.1
Tja, als ik eerste was geworden, had ik 2 jokers. Maar ook 500 euro en indirect 1000 euro is samen 1500 euro. Toch wel zuur.
3.2
Coinflip? Niet helemaal. Ik had een gevoel dat de mol mij als springer zou inschatten. SK en BE, hoofdverdachten, verdienden beiden 500 euro. Vertrouwen winnen?
3.3
Wel zuur dat je zo makkelijk een vrijstelling kan verdienen als niet eens wordt uitgelegd dat je moet afgaan. Niets wat daar op wees. Snel vergeten.
Test en executie
Nu Elmo naar huis is, weet ik eigenlijk wel wie de mol is, maar blijf nog spreiden over Zwanee.

4.1
Tsja, ik had geen flauw idee. Alleen de laatste vraag had ik goed (denk ik). De andere gegokt.
Als je alle antwoorden van de mol omdraait, is SK de mol.
Als de mol alles naar waarheid heeft beantwoord, zou Tsubasa de mol zijn. Maar ik had sowieso een fout.
4.2
Blinde gok. Ik wilde eigenlijk verdacht overkomen door het antwoord één minuut te laat te posten. Maar Tsubasa stak daar een stokje voor.
4.3
Geen geld mee te verdienen. Gewoon mijn best gedaan.
Test en executie
Ik ga bijna 100% op SK, met een joker. Tsubasa valt af. Geen verdachte, maar wel een goede concurrent.

5.1
Mastermind! Daar ben ik altijd goed in geweest. Maar ja, als ik mijn best doe verdienen we straks 3000 euro dankzij mij... Ik heb vooral toegekeken hoe Starlight het deed en MV wat mensen uit ging testen. SK probeerde vertrouwen te winnen door het antwoord goed te posten (wat geen extra geld opleverde).
5.2
Kom op zeg, afgeschoten worden met 900 euro. Hoe verdacht wil je worden? En geld in je BH stoppen? :P Mijn mol SK haalt het meeste geld op en wil dat iedereen voor het geld gaat. Maar ondertussen staat ze nog altijd onderaan bij Follow the money...
5.3
Ik had weinig tijd dat weekend. Daarom niet gecontroleerd of 02 klopte, al had ik lichte twijfel. Maar toen het fout was kwam dat natuurlijk niet slecht uit... Geen geld.
Test en executie
Grotendeels op SK. Klein deel gespreid. En door.
Pac naar huis! Dat hij de mol niet was, was al duidelijk.

Hint
Na de executie dacht ik: goh, laat ik de eerste letters van de posts van de mol eens bekijken. En ja hoor, de hint van het jaar gevonden. Na 5 minuten werk... xD

6.1
Tja, ik ben hier gewoon slecht in. Dus aan mij hadden jullie niet veel hier.
6.2
Eigenlijk was het doel om een post aan te passen, zodat ik ongezien extra lootjes kon kopen. Ook wilde ik er 10 vlak voor tijd kopen. Maar ja, die fanatieke groep die de verkoop stilzet...
Starlight een vrijstelling, dat kan cruciaal zijn. :(
Test en executie
Ik ga vol op SK. Iedereen zit denk ik op haar (of Zwanee). Spreiden is geen optie meer waarschijnlijk.
Zwanee naar huis. Dat betekent dat ik of MV moet vertrekken. We zitten beide vanaf aflevering 1 goed...

7.1
Ik zit bij de Mol in het team, een publiek geheim. Ik kon het daarom niet laten om mijn best te doen, waardoor zij dat ook moest doen.
7.2
Ik heb de derde keer alle woorden die in beide verhaaltjes stonden gebruikt, meerdere keren. Zo kwam ik dus aan 9x 'de'. 250 euro, het minste van allemaal. Niet per ongeluk dus.
7.3
Ik wilde wat verwarring scheppen door af te gaan. Jammer dat de opdracht dan doodbloedt...
Test en executie
Of ik, of MV. Spannend, we zitten allebei vanaf het begin goed, en zaten vorige test ook beide 100% goed. En helaas lig ik eruit, vlak voor de finale.
Ondanks dat: een mooi seizoen!

Plaats reactie