Het verhaal

Alles wat met le grande finale te maken heeft!
Plaats reactie
MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Het verhaal

Bericht door MijdrechtseMol » 08-06-2013 15:26

Hier komt het ontknopingsverhaal, gelieve niet te posten in dit topic!
They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Bericht door MijdrechtseMol » 13-06-2013 21:32

Aangezien niet iedereen het algemene mededelingen forum leest:
MijdrechtseMol schreef:13 JUNI 2013 20.30

MM stapt uit de auto en rent door de regen snel naar de deur van de Nieuwe Kerk in Amsterdam. "En dat heet dus zomer" denkt hij. Over een halfuurtje heeft hij een afspraak met de nieuwe co-host van DeMolOnline...

21.00
De deur van de kerk gaat opnieuw open, en een gedaante wandelt naar binnen. "Ha, daar ben je! Iets te drinken?" MM schenkt in en ze proosten op een mooi seizoen. De 2 buigen zich over een stapel papieren. "Hmm, dat is wel een interessante bestemming... Maar dat ook!" Denkt MM hardop. Wat wil jij... Zwanee?
They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

MijdrechtseMol
Site Admin
Berichten: 489
Lid geworden op: 19-03-2013 16:42

Bericht door MijdrechtseMol » 17-06-2013 20:53

MM zucht. “Het waren mooie weken. Maar aan alles komt een eind…” Starlight pinkt een traantje weg . “De finaletest staat klaar. Zometeen is alles bekend. Wie de winnaar van de pot is, wie er verloren heeft… en… wie de mol is…” De 4 knuffelen elkaar, en lopen dan elk een andere kant op.

4 WEKEN LATER
NIEUWE KERK, AMSTERDAM

De kandidaten zitten al aan de grote tafel als MM binnenkomt. Een luid applaus stijgt op. MM grijnst en maakt een diepe buiging. Hij gaat aan het hoofd van de tafel zitten. “Zo, daar zitten we dan. Een tijd geleden zagen jullie elkaar voor het eerst op Schiphol, niet wetende in wat voor avontuur jullie je zouden storten. En nu zitten jullie hier als de zeven afvallers.”

“Miek, de oma van de groep, moest als eerste weg door een vervelende kaakontsteking. Gaat het ondertussen weer beter?” “Jazeker, bedankt. Maar alsnog is het balen, ik heb veel leuke dingen gemist. Dan zie je het op TV en denk je, shit, dat had ik willen doen!” “Na de oudste, ging de jongste van de groep, Googlefreak naar huis. 13 jaar pas, en dan al zo’n avontuur.” “Tja, ik denk dat mijn leeftijd wel een handicap was. Ik heb de test helemaal verpest, en ja, het scherm werd rood!”

“Elmo, kimmi’s goede vriend. Jij moest als 3e weg. Hoe voelt dat?” “Rot. Erg rot! Je denkt continu: Hoe zou het zijn? Ik ben wel blij dat kimmi mocht blijven, ze staat zelfs in de finale!” “Tsubasa, jouw executie zag je al aankomen. Of was het toeval, dat je “Ik weet best dat ik eruit lig” als muzikale boodschap koos?” “Ja, ik voelde het aankomen. Ik had me er al bij neergelegd, en het bleek zo te zijn.”

“Pac! Dé molloot van de groep. Hoe kon het dat jij de verkeerde mol koos?” “Nou toen ik werd afgeschoten, bij de slag om Dubai, heb ik zitten praten met een bewoner. Hij was er heilig van overtuigd dat Zwanee de mol was. Nou, ik zette op Zwanee, en eh… tja.” “Maar Zwanee, mama van de groep, kreeg de aflevering erna zélf keihard rood, en de schok was groot. Wist je dat je veel verdacht werd?” “Ja, ja ik heb mezelf lekker verdacht gemaakt… Toch? Dat was de bedoeling, haha”

“Toupeira! Vlak voor de finale rood. Dat is wel rot, zeker?” “Ja, echt. En het ergste is dat ik 200% zeker weet wie de mol is. Als die het niet is, kijk ik nooit meer WIDM…”

MM staat op. “Laten we de finalisten erbij halen!”

--

Als eerst komt Starlight binnen, in een prachtige blauwe jurk. Luid applaus klinkt. Achter haar volgt mollenvanger in een net zwart pak. Superkimmi komt als laatste binnen in een fleurige jumpsuit.
De finalisten gaan zitten aan de tafel. MM neemt het woord:
“Kandidaten, een tijd geleden begonnen jullie aan een groot avontuur. Een avontuur waar nu een eind aan komt. Het is tijd voor de ontknoping…

--

MM drukt op “Play”. We zien de 3 finalisten naast elkaar op de hoogste verdieping van de Burj Khalifa. MM spreekt:

“superkimmi. Volgens mollenvanger, het sociale cement van de groep. En dat was je ook. Altijd aardig, voor alles en iedereen. Gemeend? Of was het een dekmantel? Ben je onder die lieve uitstraling een schijnheilige bedrieger? Goed voor de pot was je in ieder geval niet…”

“mollenvanger. Al eerder was jij de mol, 2 keer zelfs! Een 3e keer zou wel erg opzichtig zijn. Of is niets wat het lijkt en ben je toch de mol? Van jou was geen hoogte te krijgen. Soms kandidaats, maar ook veel mols. Je was elke executie zenuwachtig. Maar was dat echt? Of wist je dat je in deze finale zou staan?”

“Starlight. Een ding is duidelijk, de mol ben je niet. Nee, jij bent potspekker nummer 1. Soms leek het alsof jij de enige kandidaat was tussen 9 mollen. Haast in je eentje vulde je de pot. Een pot van €14000. En Starlight, die pot… is voor jou!/

“Kimmi, MV. MV, kimmi. Een mol, een verliezer. Wie is wie? “

De 2 houden elkaar vast…
Iedereen in de kerk houdt de adem in…





Dan doet MV een stap naar voren en zegt:
“Ik ben de verliezer!

Luid applaus klinkt in de kerk. Kimmi blijkt toch de mol! Tsubasa en BlondyElmo zien eruit alsof ze flauw gaan vallen. Ondertussen zijn de dames verwikkeld in een groepsknuffel. “IK BEN DE MOHOOOOL!” roept superkimmi keihard. Na een tijdje zit iedereen weer op zijn plek. Tijd, voor de molacties…
They're gonna catch the mole! | Zwanee | Miek37 | Starlight | Tsubasa | superkimmi | Toupeira | Pac | Googlefreak612 | en ik weet wie het is...

Plaats reactie